Christerträning 8-9/4

I helgen har det varit christerträning med Felicia!
Vi gjorde som vanligt att vi hoppade i två dagar, Markarbete och lydnd på söndagen hoppade vi bana.
Felicia är en rätt orutinerad häst som inte kan taxera så mycket själv, hon har även lite för kort galopp så därför blir kombinationer svårt för henne. Hon har även lätt att stressa upp sig. Jag hade bara ridit henne en gång innan Christerträningen!

Söndag: Markarbete Lydnad Avsaktningar Lugn genom svängen
Den här dagen var hon faktiskt riktigt lugn, hon var pigg men hon stressade inte upp sig själv, Jag kände mig också väldigt lugn. Vi tränade på att galppera -bryta av till trav - trava fem steg lugnt-galopp igen.
Det gick rätt så bra förutom att Felicia inte ville trava så lugnt. Jag fick ett tips att istället för att säga stopp stopp med tyglar och sits så skulle jag bara lirka jättelite och rida lätt jätte lugnt, Det funkade lite bättre.
Vi hoppade som på en åtta med tajta svängar och det hade vi lite svårt för eftersom jag inte är van vid henne, hon är inte van, Och i vissa svängar vill hon dra mot hinden men det gick okej.

Måndag: Banhoppning S-båge, kombination
Idag var hon crazy, när vi var i stallet skakade hon för att hon var så spänd<3 Stackarn
de hästarna som är i närheten av henne i spiltorna är elaka mot henne och sparkar henne:,(
( inget illa menat mot Champis, Aala och Ayla men de hatar Felicia)
I ridhuset var hon också spänd, hon hoppade okej men när vi skulle fatta galopp, om det blev fel blev hon stressad och studsade runt. Christer hjälpte mig med lite övningar som fick henne att slappna av.
Kombinationen gick helt okej och så.
Vi satte nytt höjdrekord på 95cm:D />


Kommentarer
Postat av: Anonym

Är mysak såld?

2012-04-10 @ 11:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0