Kapacitet?

Den hästen blev jag inte lite kär i under våra hopptävlingar i helgen.
Kolla frambenen, den hoppar som att det vore 1.40 istället för en meter 1.10. Jag undrar om jag skulle sitta kvar när den hoppar, antagligen inte eftersom den hoppar med extremt mycket kraft. En sådan häst vill jag ha när jag går upp på storhäst, det gäller bara att lära sig rida.
Föresten är det en unghäst så den gick avd.B
Hur ser eran drömhäst ut?
när jag går upp till storhäst vill jag ha en kvick gummiboll som inte är för het eller svårhanterlig, Den ska gärna ha gjort något innan, ingen grön häst alltså och gärna inte föör stor, typ 165- 170. Men just nu ska jag ju såklart fokusera på Silverado <3
( Men när jag rider storhäst är ju den här vuxen och allt, vi får se det här kanske är min framtida storhäst, hehe skojade bara)

Vad tycker ni Häst/Ponny
?
Själv tycker jag ponny, mer latchande och sånt. Det är så mycket det här med gemenskapen, rida ut tillsammans, åka på samma tävlingar, åka på ridläger tillsammans, det är mer bus helt enkelt. ( självklart kan det vara så på storhäst tiden också) Man lär sig grunderna och får börja känna på det här med att tävla och sånt.
Och som de flesta säger Ponnytiden är den roligaste


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0