Vad tycker ni?

Vill ta upp ett ämne som är Extremt stort inom ridning, utrustning och sånt.
Inom alla sporter bär idrottarna funktionella träningskläder. Deras största problem är att de har rätt skor och om banan lutar rätt, deras kläder går i landets eller klubbens färger.
Men inom ridsport har fina märkeskläder och dyr utrustning fått någon slags status. ( Det är Absolut INGET fel att ha märkeskläder, missförstå mig inte?) Men i alla andra sporter är funktion viktigast, men hur bra går vita ridbyxor och kavaj ihop med lera och hästbajs?
Varför är det där så stort med utrustning inom ridsporten? Har man märkeskläder är man snobb, rikemansbarn men har man inte det är man en nolla? Vart går gränsen? Varför är det så fixerat vi utrustning, borde inte företagen försöka få fram mer funktionella, säkra men ändå snygga kläder? Exempel GPA hjälmen är sportig, funktionell och supersnygg.
När man var liten fick man lära sig att luva skulle man inte ha på tröjan när man rider.
Men på var och var ända ridtröja sitter det en luva...
Dubbel moral?

Jag själv har suttit och dräglat över en kavaj jag aldrig kommer köpa
Håller ni med mig? Ja/nej?
Kommentera!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0