Chicophico

Hej och förlåt, vet att jag inte har bloggat något i dag, men jag har haft fullt upp. Mer än så kan jag inte säga för tillfället.
 
Men jag kan säga att jag ridit Chico idag. Känns som det var evigheter sen jag satt på hans rygg! Fast det bara är 5 daga sen. Det kändes som att komma hem igen. Hahha vet att det låter barnsligt, men det är så. Jag har ju ridit Peppar den här veckan och jag älskar att rida honom. Det blir lite anorlunda och nytt även fast jag rider honom då och då. Och det är ju så otroligt nyttigt att rida andra hästar! Så mamma har låtit mig rida honom nu när Chico har lite vila. Det är kul och jag känner att jag vet mer och mer hur jag ska rida honom. Alla hästar är ju olika så man kan ju inte rida dom lika dant som man gör på en annan häst. Det tar ju tid att hitta dom rätta knapparna.
Men idag i alla fall så har jag skrittat Chico, igentligen var det tänkt att han skulle vila tills imorgon men det såg ut som om han ville ut och röra lite på sig så vi tog en skritt tur, med Peppar och Erkan. Så idag har jag inte ridit Peppar utan det fick mamma göra. Chico tycket det var kul, men fattade inte riktigt vittsen med att bara skritta. Men det kändes som att komma hem igen typ. Det är ju där jag hör hemma liksom. Det är ju han jag ridit och tagit hand om i 3 år nu, så det är ju inte så konstigt att jag trivs och känner mig som hemma med honom. Jag vet inte vad jag skulle göra utan honom.
Min lilla prins<3
Bara älskar bilden! Tycker den visar mycket av hans personlighet.
      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0