Hiss

Stor Hiss till SVT som visat så mycket häst som det hittills gjort under OS!
Det är uppskattat!  
Vickan och jag har tittat på alla fina hästar och fina ritter som gjorts i "dag":)  Såg också lite av ritterna igår, och tycker det är hur coolt som hällst att häst och ryttare kan lita så mycket på varandra så det kan ta sig över alla läskiga och farliga hinder. Dom som säger att ridning inte är någon sport, vet inte vad dom pratar om! Vi utsätter vårt liv för fara varge dag för att gör något vi älskar! Det kan hända precis vad som hällst en häst kan komma fel på ett hinder och gå omkul och får ryttaren under sig! Det är inte så ovanligt. Hästar är "farliga" djur. Men dom är så otroligt snälla och vill inte skada någon. Det finns så klart undantag. Jag menar inte att dom är farliga utan att dom kan bli farliga dom är så starka, och kan precis som mäniskor kan göra misstag och ramla.
Det är kul att dom visar så mycket ridning nu, och det tycker jag dom kan fortsätta med:D Till exempel fotboll visar dom ju varge dag på tv. Så varför inte ridning?
 
Och så vill jag ge ett stort Grattis till Sara Algotsson Ostholt och hennes fantastiska häst Wega! Dom var outstandig i dag! Den ...... bommen kunde ha legat kvar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0