Rida ut eller rida dressyr?

Hade tänkt att rida ut en sväng idag, men vädret får helt avgöra. Men om vi rider ut så blir det bara så roligt som möjligt, galoppera lite och så.
Jag tycker alltid att det viktigaste med hästarna är att ha roligt. Ut och galoppera ibland. Bara inte det blir farligt. Men att rida dressyr eller hoppa dag ut ioch dag in är inte heller bra. Man behöver balans och varierad träning.
Jag försöker rida dressyr två,tre gånger i veckan hoppa max två gånger rida ut en,två,tre gånger och ha en lugn dag. Även om det inte går ihop sig med veckans dagar så kan en uteritt bli bara skritt som ett exempel.
Har ni något speciellt schema när ni rider?
Jag gjorde ett schema men jag följer det dock inte,haha
 
Måndag Dressyr
Tisdag Dressyr
Onsdag Hoppning
Torsdag skritt
Fredag uteritt
Lördag dressyr, tävling , markarbete
Söndag uteritt, tävling
 
Dock så är det så att jag verkligen försöker rida seriöst dressyr på Silver men det går sådär eftersom jag inte tycker det är så kul och han inte tycker det är så kul. Det är bara för tränare jag verkligen tycker det är riktigt kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0