Har hoppat...

Idag har jag hoppat Tarzan därför får ni en liten utvärdering:)

Skritt: Var ganska pigg och skrittade fooort :) Han var rätt så stadig, visst han höll på lite med bettet och ville inte riktigt ta stöd hela tiden men i helhet var jag nöjd.

Trav: Traven kändes riktigt bra idag. Ibland gick han lite på tvären eftersom han inte riktigt ville ställa inåt. När jag försökte ställa honom sköt han ut rumpan och gick som i en skänkelvikning, inte så jätte bra. Men annars var han riktigt fin, tog ett rätt bra stöd och trampade på, glad :)

Galopp: Haha vet inte riktigt vad man ska säga. Vi tränade på att fatta galopp på hörnlinjerna. Han blev jätte pigg och studsade och bockade. Att vänta på galoppfattningen var inte kul sa han. Jag skulle tänka mycket på att rida fram med lite längre tyglar och lätt hand. Dessutom vill jag gärna lägga ner händerna lite så det måste jag träna på.

Hoppning: Det var första gången så jag väntade mig inte så mycket men det gick jätte, jättebra! Första hoppet var över ett litet räcke på kanske 50 cm. Han taxerade inte så bra men i landningen gjorde han världens glädjebockning så jag höll på att ramla av. Sen hoppade vi lite på oxer. Först vägrade han där men sen hoppade han. Vi slutade med att hoppa en liten bana på cirka 60cm. Han hoppade faktiskt. Inte jättesnyggt och inte jättebra men vi tog oss runt. Han hoppade till och med kombination. Visst han studsade och bockade men jag tyckte bara det var kul.
4/5


Banan :D


Lägger även upp en gammal ovisad bild från sommaren 2010 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0