Tarzan

Då har man idag ridit Tarzan banan :)
Så här får ni en liten utvärdering:

Skritt: Ganska stadig. Idag var han inte så tittig och spänd, jag fick ganska bra ordning på honom speciellt i början när vi kunde rida i hela ridhuset.
Trav: Bättre än igår. Ganska stadig här med, men i ena varvet tryckte han utåt så jag nästan hamnade i sargen och i andra varvet tryckte han inåt. Det gjorde så att jag försökte trycka ut honom och sadeln gled långsamt åt sidan trots att jag hade spänt gjorden. I bland var formen riktigt bra! Jag hade väldigt svårt att sitta ner i traven, speciellt när han var spänd. Men när han slappnade av gick det bra.
Galopp: Hade inte väntat mig så mycket av honom och det gick inte så där jättebra. Han ville absolut inte fatta höger galopp så galoppfattningarna blev väl inte sådär jätte lyckade. Han hade också lite svårt att hålla galoppen eftersom han inte är så stark än. Vänster galoppen gick lite bättre men vid ett ställe i ridhuset bröt han av hela tiden. En gång när jag fattade galopp och krävde lite mer bockade han ganska högt och jag höll på att trilla av :)

Sammanfattning:
Red ganska förutsättningslöst eftersom han inte kan så mycket. Allt kanske inte blev jättebra men jag är ändå nöjd 3/5

En liten bild på Ankihh Ankihhc.blogg.se , Filipine och jag och Mysak

Jag har ingen bild på Tarzan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0