Orättvist

Saknar dig så grymt mycket önskar att du var här hos mig nu<3
 
Nu sitter jag här och har kollat på en massa bilder på Smile och känner hur tårarna tränger. Hur kan livet vara så orättvist! Men ibland är det bara skönt att släppa tårarna. Det kanske låter barnsligt men det finns inte ord för hur mycket jag saknar henne. Det har gått typ ett halvår nu sen vi fick ta bort henne och ingen vet riktigt varför hältan inte släppte vet man inte. Vetrinärerna sa att vi fick bestämma att ha kvar henne eller inte men dom tyckte att vi skulle ta bort henne för hennes bästa(dom kan ju inte tvinga någon att ta bort sin häst). Dom kunde inte göra något. Vi tog beslutet att ta bort henne då hon inte var lycklig hon hade ont och var inte samma häst längre. Hon som var så glad pigg och busig jämt hade tappat livsglädjen helt och hon hade ont. Hon haltade fram vart hon än gick. Och vi ville inte att hon skulle ha ett sådant liv. Enligt dom förra ägarna hade hon haft ett svårt liv innan hon kom till dom. Jag fick henne när jag var 6 år och då var hon också 6 år. Vi har haft 7 roliga år tillsammans med henne, men det skulle kännas bättre om Maja kunnat ha henne något år till och sen sälja henne. Denna ponny betyder så sjukt mycket för mig. Och så slutar det så här! Det är orättvist hon blev bara 14år då livet ska vara som bäst eller vad man ska säga.
 
Men jag vill tacka henne för den tiden vi haft tillsammans för den har bettyt otroligt mycket för mig. Jag hade fått ett band med henne som jag nog inte kan få med någon annan häst. Hon litade på mig och jag på henne. Jag älskar dig det ska du veta Smile. Du var den bästa första ponnyn man kan tänka sig, och den bästa läraren. Du har lärt mig alla grunder i ridningen och jag är dig evigt tacksam.
 
 
Vila i frid för det är du värd <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0