From skåneland

Lite bloggning från Skåneland här då :)
Vi har kommit fram nu iallafall,tro det eller ej men vi körde faktiskt bara fel en gång. det är riktigt bra av oss. Vi bor på ett ställe som heter Espögården, det är belagt ute på den skånska landsbygden mitt  i hästgårdarnas mecka. Det är underbart, varenda gård är av det mysiga gamla slaget. Ridbanorna är oftast av gräs, en vi såg hade buskar och träd på banan plus en bank och en vattengrav. De hade även lagt ut stockar på banan så man fick lite derby känsla över det hela. En sån skulle jag vilja ha ;)
I alla fall som sagt bor vi på Espögården, det är en gammal prästgård som ligger precis brevid en gammal kyrka från 1100-talet. Lite spooky va... Espögården ligger ca 4km från Smygehuk, Sveriges sydligaste plats.
Imorgon ska vi äntligen till Falsterbo. Kameran följer med så när jag kommer hem kan ni vänta er lite smashiga bilder. Jag är mest spänd inför ponnyernas fourbar. De allra bästa d? ponny ryttarna får vara med i en typ av höjdhoppning. Frida Mårtensson och Wild at heart T vann förra året, undrar vem det blir i år.
Hoppas också kunna shoppa något, har ca 1000kr att spendera ( mina pengar).
Ha det :)
 
Skåneland
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0