Have you ever risk your life for a sport?

Hästar är min vardag, hästar är mitt liv.
Hästar är en del av mig
 
Have you ever risk your life for a sport?

Trodde inte det va, tänk på det, innan ni slänger ur er ord som Hamburgare, lek inte med maten, ridning är ingen sport o.s.v
 
Jag ska inte dra upp det där med fotboll vs ridsport fiender för alltid Bla Bla
Jag ska inte dra upp där det med att Rolf Göran Bengtsson vann jerringpriset, Ah ridsporten kan inte vinna så stort, vem är Rolf Göran Bengtsson egentligen, Fusk fusk!
Acceptera oss bara, right?
Det är ju Vi som håller på med sporten Vi älskar. Okej, Ni tycker inte det är en sport, Ni tycker hästar passar bäst på mackan. Okej Men hur drabbas Ni av det Vi håller på med, Låt oss bara hålla på med den sport vi älskar.
Varför denna uppenbara motvilja mot just ridsporten? Tar vi TVtimmar från er? Nej, vi hästtjejer får sitta uppe kl 1.00, 2.00 för att kunna se den där världscupshoppningen medan ni kan se Hockeyallsvenskan när som helst.
Så någon kan väl helt enkelt tala om hur det ligger till.
Ja, jag går till attack, när någon talar om för mig att ridning inte är någon sport. Då säger jag, fotboll är bara ett spel, flera människor sparkar på en boll. Det är fel. För många är fotboll mycket mer än en sport. För oss är ridningen mycket mer än en sport. Men det är en sport, sveriges näst största faktiskt!
Men ja fotbollen är större
 
You ask me what sport I do
I say I´m an equestrian
 
Så är det, ska jag ljuga?
Nej jag ska stå för det jag älskar, för det jag har vigt mitt liv för
 
You tell me
it´s not a sport
 
You tell me
it´s easy
 
Det är vad ni tror, men vi vet hur det ligger till, vi vet att det ni påstår är fel
Ridning är svårt, har man ridit i 10 år har man knappt börjat, man blir aldrig fullärd
Vi ryttare kommer aldrig kunna luta oss tillbaka och säga nu är jag fullärd
Men kan någon säga det?
 
You tell me
It takes no skill
 
You tell me
We just sit there.
 
Tänk om det hade varit så, tänk om vi bara hade kunnat sitta där, hade vi blivit mer accepterade för det?
Antagligen inte
De som säger sådana här saker, har ingen aning. Avundsjuka
Vi dansar, vår danspartner kan inte tala på samma sätt som vi, ändå klarar vi av de svåraste av danser
De försöker förstå, hur går det till, hur gör de det som inte vi kan?
 
You tell me
We aren´t athletes
 
You tell me
it´s just a silly hobby
 
Det är så mycket mer än " a silly hobby"
Mycket mer än så
 
 But I ask you
 

Kommentarer
Postat av: Alicia

Asså shit Vickan, vad bra skrivet!!!!! Håller med till 100% helt klart!!

2012-07-09 @ 12:23:38
URL: http://aallroundgirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0