Stör mig på!

Stör mig på!
 
Stör mig på när man läser en stor häst blogg och folk skrivet taskiga komentarer till den!
Om man stör sig så på den som bloggar och skriver taskiga komentarer åt den, varför läser man då bloggen?
Det kan jag inte förstå!
Tx: Om någon skriver att ens häst ponny är fantastisk och man aldrig har träffat en sån underbar häst någon annan gång och folk skriver typ, varför tycker du att din häst/ponny är så bra när den i själva verket inte är det! Den har ju inte ens gått SM!
Då blir jaa irriterad! Kan inte en häst vara fantastisk om den inte gått SM? Är SM allt? Och vi alla är individer den hästen/ponnyn någon tycker är bäst kanske en annan tycker är dålig. Precis som hästar och ponnyer också är individer. Så tycker jag!
 
Ett annat ex är att om bloggarens häst/ponny har gått bort/ blivit tvungen att avlivas och folk skriver att det var rätt åt personen och att den skulle ta mycket bättre hand om hästen/ponnyn osv.......
Men tjena olyckor kan hända den bästa! Och tänk på den stackars personen som blivit av med sin bästa vän sin kompis, så ska man väll tycka synd om den och hästen/ponnyn som måste lämna livet bakom sig. Inte börja dryga och tycka att personen förstört hästen/ponnyn och själv säga att man skulle klarat allt mycket bättre en vad den har gjort! Man vet ju inte hur hästen/ponnyn är. Hur tror man att den personen kommer känna sig efter det här? Är det inte illa nog att förlora hästen/ponnyn? Jag kan inte förstå det här!
 
Jag är ingen perfekt person långt ifrån men jag tycker att man kan visa andra respekt! Man vet ju inte precis vad som har hänt eller hur den fantastiska ponnyn/hästen är för det är olika hur man är som person! Hur skulle det vara om alla personer och hästar var likadana? Det skulle ju inte vara så kul tänk om man tävlar alla skulle komma etta och ingen skulle komma tvåa. Mia, Hanna, Peter, Ylva, Jan och Hasse skulle träna på samma saker osv......
 
Det handlar om respekt! Man ska vara som man vill att andra ska vara mot en! Inte visa att man är mer värld och så.
Jag står för vad jag har skrivit och ni får tycka vad ni vill om mej och det! Men man ska inte vara taskig mot en bara för att man tycker att den tänker konstigt/fel. Vad är då rätt och fel?
Hoppas det var OK att jag tog några namn som exempel bara, så klart.
Och att det jag skrev om också bara var exempel, det kan handla om vad som helst igentligen man ska visa respekt mot andra! Tog bara några saker jag kom på just nu tex: fantastisk ponny/häst osv.......
 
Vad tycker ni, vill veta!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: viktoria :)

håller med dig till 110% skriver själv om samma sak på min blogg kolla gärna in, fin blogg du har!:)

/viktoria

www.nattstad.se/ponnybrudarna

2012-07-10 @ 02:09:51
URL: http://nattstad.se/ponnybrudarna
Postat av: Clara - TopElite

Ha en fortsatt bra dag! Kika gärna in på min blogg, tror inte du kommer ångra dig! ;-)
Kram

2012-07-10 @ 19:39:21
URL: http://topelite.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0