Terrängträing

Igår provade jag och Silver faktiskt något nytt, vi åkte på en terrängträning.
Kan klart säga att terräng är något bland det roligaste som finns. Jag tränade terräng två gånger med Mysak och blev fast direkt. Silver har aldrig i hela sitt liv varit på en terrängbana, så det var inte så konstigt att han var spänd när vi kom dit. Han tyckte nog det mesta var konstigt, undelaget,hindrena,fåren. Det gick lösa får på banan, Silver tyckte nog att de såg ut som utomjordingar eller något sånt.
När vi började hoppa hoppade vi på vanliga banhoppningshinder, mest för att få känna på underlaget. Sen hoppade vi mer terräng hinder som stockhinder, däckhinder som Silver inte riktigt gillade. Däckhindret hoppade vi både i upp och nerförsbacke. Vi hoppade även en såkallad "soffa", upp och uthopp.
Vi skulle prova på att bara rida igenom vattnet. Något som jag visste skulle bli svårt med Silver. Han vägrade totalt. Men med lite hjälp fick vi i honom, på ett lite annorlunda sätt. De andra hästarna gick lugnt i medan Silver var tvungen att hoppa(?) i. Som ni antagligen förstår så tog han ett stort hopp rakt ut i vattnet, märkte att han plötsligt var i och försökte vända och springa upp igen. Jag satt som tur var kvar och hindrade honom från att springa upp igen duktiga jag. Ha kunde i alla fall gå ner i vattnet sen men slappnade inte av helt.
Vi avslutade med en lite bana som gick galant, ett stockhinder låg på 85cm
Film och massa bilder kommer på fredag då ja inte har tillgång til kameran nu!
 
 

Kommentarer
Postat av: Isabella

Haha som Lilli;)

2012-07-18 @ 20:16:22
Postat av: Anonym

Hoppade du stocken på 85? Vad bra du skriver:)

2012-07-18 @ 20:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0