Chico i går och i dag :D

Igår kan jag bara säga att jag hade världens bästa häst,Vi skulle rida dressyr på banan och hade inte några stora förväntningar om man säger så. Jag trodde inte att det skulle gå bra då jag inte ridit dressyr så mycket den senaste tiden eftersom jag har mest ridit ut. Men shit vad fel jag hade, han var sammarbetsvillig hela tiden och lyssnade jätte bra på mig.Jag hade bara tänkt göra lite lösgörande saker så jag höll mig till det. Gjorde skänkelvikningar, volter och serpentinbågar med skritt på medelinjen. Han var verkligen jätte duktig! Han var mellan min hand och skänkel hela  tiden, och var mjuk och fin i sidorna. Jag red inte så länge för det var så tungt på banan. Och jag var ju redan nöjd kändes bara onödigt att göra honom trött och motsträvig. Vickan var med och fotade lite, men har inte tillgång till bilderna just nu så dom får ni se om Vickan lägger ut dom :D

Och i dag red jag ut på en minst sagt pigg Chico. Han tyckte det var jätte roligt och galoppera på ängen med Erkan och Peppar han försökte springa fortare hela tiden trots att han var förs! Han blir ju inte så glad över att va sist han vill va först, så nu när Erkan har snabbare skritt, är han inte så specielt glad och frustar och ökar stegen men hinner endå inte ikapp. Men i traven och galoppen får han ju vara först i alla fall:D På ett ställe där vi red förbi var det massa geggpölar och dom var han ju tvungen att låtsas bli rädd för, så blev vi tvungna att gå över en av dom och då hoppade han över:D Söta lilla ponny:D 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0