Hoppträningen

I dag var det ju sista gången på hoppträningen för Fia och det gick asbra!
Vi skulle hoppa en bana två gånger och försöka få samma tid på båda  Första banan hoppade vi typ 60cm 70cm det gick jätte bra han flöt på bra i ett lagom tempo och lyssnade perfekt så svängarna blev runda och fina. Det var 11 hinder som vi skulle hoppa över, var av två var ute på en gräsbana.Ett hinder skulle man hoppa ut från paddocken och ut på gräset. så vi red både ute på gräset och inne på banan. Chico älskar att hoppa på gräs han ville springa iväg hela tiden men han lysnade i alla fall på mig.
Andra banan gick också bra för utom att vi fick ett stopp på sjätte hindret, så då fick jag svänga lite snävare för att inte tiden skulle ta slut. Men han var med på noterna och hoppade jätte fint sen.Vi hoppade inte så högt kanske 80cm ungefär. Men det var jätte kul. Sen när alla hade ridit så fick vi veta vem som hade "vunnit". Jag och två tjejer till hade 5 hundradelar från vår första tid och vi "vann":D
Jag gillar sånna här övnigar, man måste rida så mycket med känsla. Och det tycker jag är kul. Chico tyckte också att det var jätte kul!
Mamma filmade allt så film kommer i helgen:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0