Om tävlingen och lite annat i dag

Hej, i dag har jag ju varit på tävling på NORF. Det har inte gått bra alls min häst och jag hade olika åsikter om vad man ska göra på en tävlingsplats. Jag ska inte gnälla på framhoppet för han var super, han var verkligen jätte fin!!! Dock gick det inte lika bra på banan. I första klassen vägra jag ut mig på 3 hindre. En vit oxer med ett "plank" under eller vad man ska säga att det var. Där stoppa han 3 gånger, kan inte säga att det var hans fel jag "lät" honom bli lång och då går han åt sidan, det vet jag. Gjorde samma misstag 2gånger. Den sista gången jag styrde på hindret red jag bra, men han stanna endå när han väl börjat med något frotsätter han gärna så. Som tur var var det en LD clerond eller hur det stavas så jag gjorde en omstart. Och han hoppade ettan tvåan och trean som han stanna på första gången, det är där skon klämmer han är inte rädd för hindren bara dryg! Vi kom till fyran och jag red som jag skulle men där var han inte snäll och stanade en gång sen gick rästen av banan bra. Så vi kom runt på fyra fel. På framridningen till LC var han så j#vla fin. Inne på banan var han dock inte lika fin. Hoppade ettan ett stopp på tvåan trean gick bra och fyran, stanna på feman en gång och sen på 7 ( det vita hindret) sen var det bara att lämna banan. Så kan det gå men jag red bra på LC och han ville inte riktigt. På NFK var han ju jätte fin. Han hade väll en dålig dag eller något. Som vi alla har. 
Han är bäst endå!!!<3 Min lilla plutt;) 

När jag kom hem såg mamma och jag på En gång i phuket. Den var OK.

Näe nu ska jag he,m till Vickan;) hej då


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0