Dag 6

1. En bild på favorithästen
2. När & varför jag började rida
3. Det här behöver jag träna mer på
4. Det här är jag bra på
5. Favoritbilder jag tagit
6. Alla hästar i stallet
7. En sak som aldrig får hända!
8. Min största rädsla inom ridsporten
9. Någon du skulle vela byta liv med för en dag, och varför?
10. 10 saker du inte visste om mig
11. En låt som påminner om en häst du älskar
12. Min favoritgren
13. Min högsta dröm
14. Saker du gör vardagligen (i stallet och till vardags)
15. Varför får hästar och ridning mig att må bra?
16. En bild som gör dig lycklig
17. Låtar som jag lyssnar på när jag är arg,ledsen och glad
18. En bild jag aldrig publicerat förut
19. Bild på min bästa vän och varför han/hon är det
20. Något jag vill göra
21. Någon jag vill träffa
22. Någon jag vill träffa igen
23. Hoppning eller dressyr?
24. Mitt motto
25. Någon jag träffar vardagligen
26. Hur mina vänner beskriver mig
27. Såhär vill jag att mitt liv ser ut om ca 20 år
28. Någon som älskar dig
29. Någon jag skulle riskera livet för
30. Mitt mål med ridning


Okej, det är cirka 40 hästar... men men
Foton: Ankihhc.blogg.se


Laeryds Galant

Född: 1991

e. Christella’s Llewelyn WMH 97

U. Pegasus Jeanette RWM 315

Ras: Welsh Mountain

B-ponny

 

Galant är våran söta lilla vita ponny.

Han är duktig på att hoppa.

spirit

Spirit

Född: 2003

Ras. Korsningsponny

B-ponny

 

Spirit är en pigg och busig liten tjej med glimten i ögat.

penny

Penelope

Född: 2001

e. Partner

u. Peseta

B-ponny

 

Penny kom till hos hösten 2011.

Hon är en bestämd tjej som är duktig i både dressyr och hoppning

Akros

Akros

Född: 2007

e. Aku 684 E

u. Revaalia 4000 E

Ras: Öselponny

C-ponny

 

Kom till oss hösten 2011

Akros är söt, snäll och släkt med våran ponny Aala.

aala

Aala

Född: 2000

e. Aku 684 E

u. Arda 3275 E

Ras: Öselponny

C-ponny

 

Aala tycker om att äta och att springa.

Hon är en positiv tjej som är duktig i både hoppning och dressyr.

westside delux

Westside Delux

Född: 2004

Okänd

C-ponny

 

”Lux” kom till oss sommaren 2010.

Han är snäll och lugn.

bild kommer

Tarzan

valack

född 1998

D-ponny

svartskäck

 

pigg och framåt kan ridas av både barn ungdomar och vuxna.

bild kommer

Felicia

sto

född 2000

D ponny

skimmel

 

pigg , glad och hoppvillig.

bild kommer

Gördis

brunt sto ca 170 cm i mankhöjd,

välriden och arbetsvillig

champagne

Champagne

Född: 2001

Okänd

Ras: Korsningsponny

D-ponny

 

”Champis” har färgen isabell

Han är en lugn och trevlig kille som är duktig i både hoppning och dressyr.

alibi

Alibi

Född: 1999

Okänd

D-ponny

 

Alibi är en glad och snäll svartskäck.

En kille man kan lite på.

filipine

Filipine

Född: 1994

e. Mintage xx

u. Filippa

Ridhäst

 

Duktig på både hoppning och dressyr.

Kan gå lektioner med både stora och små.

carabas

Carabas

Född: 1995

Okänd

Ridhäst

 

Lugn, trygg och stadig. Är en av de hästar som jobbat längst här på ridskolan

leipa

Liepa

Född: 1993

e. Lirs

u. Pavlina

Ridhäst

 

En av våra riktigt ”stora” hästar.

Pigg och glad ibland lite rörig.

bild kommer Seras

Född: 2006

e. Surprise

u. Flora

 

Flyttade till oss hösten 2011.

Tillhör de största hästarna här på ridskolan.

Snäll och trygg.

cherry

Cherry

Född: 1998

Okänd

Ridhäst

 

Kanonfin i all ridning tyvärr lite ”rödhårigt” humör i boxen.

karlo

Karlo

Född: 2002

e. Kings

u. Ludra

Ridhäst

 

Även kallad ”Kungen” som han själv vet om.

Varför går han i stohagen?

goldie

Goldie

Född: 1999

Okänd

Ridhäst

 

Arbetsvillig och på hugget.

krusa

Krusa

Född: 2002

e. Kärums

u. Undine

Ridhäst

 

Go och rar, ställer upp på det mesta!

dimka

Dimka

Född: 2004

Okänd

Ridhäst

 

Trygg och snäll.

På hennes rygg kan vem som helst trivas.

ayla

Ayla

Född: 2005

Ras: Connemara/Arab

Ridhäst

 

Flyttade till oss våren 2011.

En jättebra ”liten” storhäst.

füga

Privatisar

Füga

b-ponny morfin af sten

Morfin af sten

Ägare/fodervärd: Fam. Grander

b-ponny mysak

Mysak

ägare/fodervärd: Victoria Nyrop-Sjörén

b-ponny tintin

Tin-Tin

Ägare/fodervärd: Fam. Malz

d-ponny, misty

Misty

ägare:/fodervärd: Ida Fransén

d-ponny woten Woten

ägare:/fodervärd: Maja Skepp

d-ponny Oskan

Oskan

ägare/fodervärd: fam. Wastesson

d-ponny, Tin-tin

Tintin

ägare/fodervärd: Mathilda Ljungqvist

storh, arezzo harp

Arezzo Harp

Ägare/fodervärd: Sofia Collman

storh, avon lee

Avon Lee

ägare/fodervärd: Jenny Donn

storh, barcelona

Barcelona

Ägare/fodervärd: Mathilda Nilsson

storh, corondo

Corondo

ägare/fodervärd: Amanda Nilsson

storh, daiva

Daiva

ägare/fodervärd: Elisabeth Johansson

storh, dimka

Dimka

ägare/fodervärd: Susanne Carlsson

storh, filipine

Filipine

ägare/fodervärd: Angelica Carlsson

storh, k-brilliant

K-Brilliant

ägare/fodervärd: Sofia Collman

storh, Opal Humlan

Opal Humlan

ägare/fodervärd: Emilia Axelsson

storh, Wirena

Wirena

Ägare/fodervärd: Ebba Melin

bild kommer

Virvelvind

Ägare/fodervärd: Sofia Martinsson


 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0