Detta snurrar i våra öron gång på gång på gång......

Lejonkungen, Disneys i princip bäst film! Låten äger allt!

[Simba:]
Snart ska jag bli en mäktig kung
som fienderna slår.
[Zazu:]
Ja men djurens konung brukar väl ha lite mera hår?
[Simba:]
Snart blir jag djungelns nummer ett
en kung, en stor idol
Jag tränar på min nya stil
Jag ryter fram ett vrål
[Zazu:]
Ursäkta men du verkar lite ung
[Simba:]
Vänta snart är det jag som är kung

[Zazu:]
- Det dröjer länge än unge herrn, det kan du tro

[Simba:]
Inga säger sluta
[Zazu:]
- Jo, men när jag säger...
[Nala:]
- Inte gör så
[Zazu:]
- Vad jag menar är att...
[Simba:]
Ingen säger gå dit
[Zazu:]
- Men du förstår inte...
[Simba & Nala:]
Ingen säger hör på
[Zazu:]
- Ja, men hör på

[Simba:]
Fri och då bestämmer jag
[Zazu:]
- Det kan du bara glömma
[Simba:]
Fri att få det jag vill ha

[Zazu:]
Det är visst dags vi pratar lite allvar du och jag
[Simba:]
Inte tror jag att en kroknäbb vet hur allt ska va
[Zazu:]
Blir detta nya monarkin,
då är jag inte med
slutar tjänsten, lämnar Afrika
Det ska du allt få se
För du är vild och galen och för ung
[Simba:]
Vänta snart är det jag som är kung

(Instrumentalt mellanspel)

Alla tittar hitåt
vänder sig åt mitt håll
Och jag är i centrum
för jag har en stor roll

[Zazu:]
- INTE ÄN!

[Kör:]
Varenda kotte, gammal eller ung
i flockar eller solo, bara sjung
Kung Simba, ja den snubben blir rätt tung

[Simba med kör:]
Vänta snart är det jag som är kung
Vänta snart är det jag som är kung
Vänta snart är det jaaaaaag
som är kuuuuuuuung

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0