Krusa

Igår blev det så att jag hoppade fin,fina Krusa. Hon är en av ridskolans hästar, en bestämd dam. Jag ha<r aldrig hoppat henne så jag var lite "nervös". vi började med galoppbommar på en volt. Där hade jag lite problem för jag kom för fort in och tappade ut bakdelen över bommarna. I andra varvet blev det lite bättre.
krusa är lite tittig så när vi skulle hoppa vår lila grind ville hon inte vara med längre. Hon tvärnitade flera meter innan men verkade ändå inte rädd för den. Den kan vara den lila färgen eller något. Hon hoppade iallafall sen.
Banan vi hoppade bestod av 1. ett vitt plank 2. Lila grind på linje till oxer på ca 1m 4. kombination till en oxer och sen avsluta med ett dogleg planka till oxer. I början tog hon inte riktigt för sig och hoppade nära i princip hela tiden. Men sista gången hoppade hon jättefint på planket, stort på grinden och perfekt på oxern. Jag hade en riktigtbra känsla.

Idag har Silver skrittats ut i ca en timme, vi klättrade mycket. Jag blev inspirerad av artikeln i Häst och ryttare om unghästar. Där stod det hur viktigt klättring är och hur bra det bygger muskler. Så nu blir det mycke uteritter.
Jag hoppade inte Silver igår för att vetrinären har varit här och kollat honom pågrund av att han har hostat mycket. Det visade sig att det inte var något men jag ska ta det lugnt ett tag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0