Silverado 1/5-2012

Idag har man ridit ut på lilla grå tillsammans med Ebba/Mysak Vera/Spirit och Klara/Moffe.
Först i stallet fick jag lite panik för vi hittade ingen bra sadelgjord till min sadel som jag lånar, När jag ville låna en sadelgjord fanns det bara ca 90cm eller 130cm! Antingen för långt eller kort, tillsist löste det sig och vikunde rida iväg.
lille pojken var jättepigg och tyckte de små gick långsamt, de är B ponnyer:) När vi galopperade var han jättepigg och glad, Härligt. Jag skulle trsta att galoppera sist en gång men den idén var inte så bra tyckte han.När hästen framför galopperade iväg började han snurra och studsa på stället. den galoppen var han som en liten galoppör.
På Torsdag blir det antagligen Hoppning:) Dock har han bara en sko pga att han har tappat den andra men han har starka hovar och går endast med skor för att man ska kunna  brodda om man tävlar på t.ex. gräs.
Lill plutt<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0