Träningstävling på stall smedby:)

Hej i dag har jag varit på träningstävling på smedby gård, med Chico. Det gick helt ok:) mycket bättre än sist! Vi vägrade inte ut oss iallafall ,haha ,det gick ju inte så bra sist. Vi hoppade två 80 rundor och han var fin på båda:) På framridningen var han lite off men blev piggare när vi hoppade över krysset. Sen så blev det lite tokigt för hinderna låg på 90 i stället för 80. Men det visste inte jag vi kom fel några gånger men efter något språng gick det bättre. Sen såg mamma och en till person att hindren låg på 90 så dom fixade det. Inte så konstigt att han var lite tjurig och kom fel när man bara har hoppat ett hinder på ca 20cm innan det e ju rätt så stor skillnad på höjd om man säger så. Men han var jätteduktig. Väl inne på banan var han pigg och glad som vanligt:) Rundan gick bra och vi slutade på noll fel och fick rosett vid utgången. Sen skrittade jag honom lite, och hade tänkt hoppa något hinder på framhoppningen innan jag skulle in på banan igen. Men icke sade nicke, jag hade missbedömt tiden så det han jag så klart inte! Men eftersom att vi hoppade två 80 rundor hade det ju inte gått så lång tid så han var ju varm i kroppen i allafall. Men han hoppade alla hindren och vi gjorde en till nolla mycket nöjd med honom. Andra rundan kändes dock bättre än den första då vi hade bättre flyt:) sjukt nöjd med mitt busfrö:)
Bilder kommer i morgon då min mobil inte vill som jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0