Två ponnyryttare jag ser upp till

Av alla våra ponnyryttare här i Sverige skulle jag säga att det finns två jag ser upp till lite extra.
Dessa två är Julia Sjöström och Danai Doveholt.
Men varför ser jag upp till dem just? Jo, för de rider. Rider på riktigt.
Båda två rider på ett sånt sätt som jag drömmer om att kunna göra, riktig stilridning. Mjukt och lugnt vare sig det är omhoppning, tidshoppning eller vanlig grundomgång.
Varför kunde inte alla lära sig rida på det sättet, utan hets och skrik. Istället är väl lugn och mjuk ridning att föredra utan en massa ryck,skrik och slag?
 
Något annat att säga om dessa två fantastiska tjejer är att de inte som vissa tjejer "köpt sig" in i sporten. Då menar jag att bli serverad en elitponny som hoppar vare sig du är mellan öronen eller hänger i svansen som en liten vante ;) skämt åsido, man skulle kunna säga att Julia Sjöströms ponny Katinka var en mer vild än tam ponny när Julia började rida henne. Och se nu, en av Sveriges bästa ponnyer.
Danais  ponny Tango har varit ridskoleponny innan. Och se nu, SM brons i hoppning 2012!
Jag tycker dessa tjejer och många andra extremt duktiga i Sverige borde lyftas fram.
För deras fina ridstil och vänliga hästhållning.
De är riktiga förebilder!

Kommentarer
Postat av: isabell

He, har nån av er provridit Shaad ? :)

2012-11-05 @ 17:13:36
URL: http://nattstad.se/isabelllundberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0