Matilda

Nu tänkte jag att jag måste skriva lite om mig själv, så det blir gjort någon gång.  
 
Jag heter Matilda Nyman och är 14år. Jag går i 8:an på Ramunderskolan som ligger i Söderköping, staden där jag bor, eller nästan i alla fall bor drygt en mil där i från. Jag bor med min mamma, pappa, lillebror och lillasyster. Vi har två hästar, min guldklimp Chico och Peppar som är min kusins ponny (vi är fodervärdar till honom). Om ni vill läsa mer om Chico så gå till menyn och tryck på hans bild. Där står det lite om honom. Vi har även haft en lite A-ponny, som vi blev tvungna att ta bort i december förra året. Det var hon som lärde mig rida och hon var mitt allt! Så det är ett rätt känsligt ämne. Vi hade henne på foder 2005 till 2006 15/10, då blev hon min egna ponny. Så Smile som hon heter hade vi i 6 och ett halft år ungefär.
Peppar är en new forest (D-ponny) född 1994. Han har en stark personlighet och är hur gosig som hällst, han älskar när man pyslar med honom. Vi har haft honom sen agusti 2011. 
 
Jag rider för en ridklubb som heter Söderköpings ryttarsällskap (srs). Vet att Vickan har skrivit lite om stallet när hon skrev om sig själv. Jag började rida på srs när jag var 6år. Och slutade rida där för ett tag sen.
 
Nu tävlar jag både i dressyr och hoppning.
 
På fritiden gillar jag vara med vänner och läsa.
 
Som person är jag någ ganska glad och sprallig, men jag kan sura till, rätt lätt. Jag har inget självförtroende och är ganska nervös på tävlingar. Det sabbar rätt mycket för mig då Chico utnytjar chansen, när jag inte rider som jag brukar. Men det har blivit mycket bätter med självförtroende och nervositeten. Så det gå framåt.
 
Mina vänner, familjen och hästarna är det som betyder mest för mig.
 
I skolan är jag väll rätt normal eller vad man ska säga jag är inget ajnstajn, men jag är inte bland dom sämmre. Utan mitt i mellan skulle jag säga.
  
I ridnigen har jag som alla styrkor och svagheter. Mina styrkor är väl att jag är rätt lungn och följsam. Mina svagheter är mina hälar då jag gärna vill dra upp dom, och att min sitts kan bli lite bättre på marken, höver hinder tycker jag att min sitts är rätt bra. Men jag måste sträcka på mig.
 
Annars så gillar jag att shoppa... hästgrejer. Schabrak, grimmor, kläder ja allt i hästväg. Chico får nog nyare grejer oftare än jag. Men att handla grejer till mig själv kan vara kul ibland. Men jag är också en riktig snålis hur nu det kan komma sig. Jag har lite svårt att unna mig saker samtidigt som jag vill ha väldigt mycke.
 
Jag gillar att vara med på kort, dock blir jag aldrig bra på kort och jag tcker att jag är jätte ful. 
 
Om ni tycker att jag missat något, eller om ni har frågor så kommentera och så lägger jag till det här.
 
Humm....... Det var väll allt. Hoppas det duger.
 
Okej mobba mig inte.
 
 
 
 
 
 
 
 
  
  
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0