Skogslotten ~ Tävling ~ Resultat

LD 80cm Clearround
Eftersom det regnade oavbrutet hela dagen igår var både framridninget och framhoppet väldigt tunga. Silver kändes riktigt fin fast underlaget inte var det bästa. Jag hade en sån tur att det bara var jag och en till tjej på framhoppet när jag red så det blev en rktigt bra framridning. Han kändes fin, hoppade bra och tog tag i det som han skulle. Jag kom även till bra ridning.
Tävlingen hölls i ett ganska litet ridhus så vissa svängar och distanser blev lite tajta. Vi började lite tveksamt på ettan men efter det flöt det på bra, han tog tag i det bra utan att bli stark eller olydig. Sist svängen var en aning tajt och dessutom föll vi innåt där så den blev lite muppig men vi klarade det ändå :) 0 fel och ända nolan bland d-ponnyerna
 
LC 90cm A:0 A:0
Till den här klassen kändes han lite seg och emot. Han var lite sur och gick in te riktigt fram ordentligt. Framhoppingen var riktigt djup så jag hoppade knappt några språng. Känslan var ganska dålig men vi kom överens om att om det inte skulle gå på banan så skulle jag utgå. Ettan kom vi alldelles för nära på i dåligt tempo, samma sak på tvåan och trean. Efte et släppte det lite och han flöt på bra igen. Tyvärr ett skitpet på sexan men han var trött och det hade varit tungt innan men han var bäst ändå. 4 fel är jag nöjd med
Målet var ändå att inte få några stopp under dagen och dt fick vi inte :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0