Arg och besviken

Jag fick hem mitt nya sims igår som jag har velat ha så länge. Installerade, väntade och väntade. Till sist kunde jag spela. Var jätteglad när jag gick in i spelet, men reagerar på att grafiken är urkass. Tänkte inte jättemycket på det utan antog att datorn inte hade hunnit ladda klart.  Tryckte på "skapa sim", kvaliten är kass även där. Jag lägger ner sisådär en halvtimme på att skapa en sim. Sen ska jag prova att göra en häst.
Besvikelsen är total. Hästen är helt muppig, munnen går ner till marken, hovarna är vridna och den har stora hål i hela kroppen. Jag blev nästan gråtfärdig, har gått och längtat sen det kom ut att få köpa det och nu när det väl är i min hand - så funkar det inte.
Med lite efterforskningar visade det sig att mitt grafikkort inte klarar spelet. Alltså blir det antagligen att köpa nytt grafikkort eller köpa ny dator. Det lutar tyvärr åt det sista.
Så ett spel på 400 förvandlades plötsligt till ett spel på runt 10 000kr.
 
Jag är arg på mig själv för att jag tog förgivet att det skulle funka, för jag menar, hur många brukar kolla systemkraven när de ska köpa ett spel?

Provade att spela nu men spelglädjen är borta, inga hästar och kass grafik. Simset får vila tills jag har en ny dator. Och tyvärr så har jag inte 10 000 i fickan -_-
 
Säger inte att någon gjort något fel, fick hem spelet som det skulle och så. Den ända jag har att skylla är mig själv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0