Galenpanna

Blev en lite smått snöig ridtur på min Galenpanna idag.
När jag fixade i ordning honom idag så var han jättelugn enda fram tills jag skulle sätta i brodden -_-
En brodd gick bra men när jag skulle sätta i den andra. Det gick bara inte. Jag kollade om det var rent och såg inget smuts. Sen fick jag hjälp att få i brodden så var det inte så mycket mer med det. Men på vänsterfram höll han på att slita loss hoven hela tiden. Tillsist höll han nästan på att sätta sig ner i stallgången när han försökte gå på tre ben. Jag  fick återigen hjälp. Då försökte han slänga sig  framåt istället. Jag fick lite panikkänslor över att han var så stressad och konstig men med lite hjälp fick vi på brodden.
 
Men "oturen" var inte över än. när jag skulle tränsa gick brandlarmet (!). Det var någon sorts överbelastning så lyset försvann lite senare. Silver blir ju förstås rädd och travar iväg med mig med tyglarna om halsen bort till sin box. Vi lyckades i alla fall krångla på tränset till sist.
 
Han var lite smått galen men tyckte att det var så hejdundrades kul. I galoppen så busade han lite extra genom att bocka och studsa ;)
Tack Linnea för att du fotade i kylan!
Fler bilder kommer
hahaha :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0