Förlåt

Förlåt för att det inte har blivit så mång inlägg, men är man i skidbacken så är man.

Igår kom vi fram äntligen fram till fjällen (lofsdalen). Eftersom vi inte fick komma in i stugan fören vid tre hyrde vi skidor och gav oss ut i backarna först. Det är inte jättestort här men kul. Vill man upp till toppen måste man åka en jättekonstig knapplift som är lång och gör ont, liften är klassad som svart, hehe svart lift. Dessutom om är man under 120cm får man inte åka pågrund av att liften är för stark och kan lyfta upp en. Dessutom finns det bara en sittlift. Det första som hände var att Jag( Vickan) fastnade i ankarliften och drogs med. Men min färd slutade i vallen innan liften vände. Sen åkte vi ett ett tag, vår favoritbacke var en blå med masa hopp, vi åkte nästan mer i skogen än i backen:) ( Jag (Matilda) kramade träd som omväxling eftersom jag åkte in på fel spår som visade sig leda till ett träd, så kan det gå!). Matildas släkt åkte hem innnan oss så vi och Matildas bror Marcus skulle åka lite själva, det gick kalas "host". Vi skulle upp till toppen via den svarta knappliften. Marcus åker först, hans skidor glider iväg från varandra ( två olika spår) och han ramlar. Han hänger kvar i liften varav jag( Matilda) säger att han ska hoppa av medan jag(vickan) balanserar på en skida eftersom jag håller på att ramla. Vi stannar brevid liften och måste åka ner på sidan. Där är inte underlaget det bästa. Jag( Matilda) är först, Vickan efter och sist Marcus. Plötsligt händer något, Matilda faller baklänges och vrider sig så hon ramlar med huvudet före, Vickan tvärstannar varav Marcus kör på Vickan så han också ramlat, efter det kände vi att det nog inte var meningen att vi skulle åka i den backen.

På kvällen åt vi mat och spelade plump, Man ska inte förlora mot Matildas pappa. Han tyckte han var jätteduktigt och retade oss på skoj.( eller var det allvar?) Nej såklart inte. Vi ska spela ikväll igen och då ska vi vinna!
Vi saknar de finaste vi har! Mysak Chico och Peppar <3





Kommentarer
Postat av: Jossan

Hej hej underbara ni! <3



En fåga till er båda: När kommer ni hem ?

2012-02-19 @ 20:28:25
Postat av: Linnea

Haha saknar er, och hoppas ni saknar mej! Hoppas ni har det bra gulleungar!<3

2012-02-20 @ 13:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0