Dalsgårds Chico - Chico

Dalsågrds Chico så kallad Chico är en 19årig (1993) welsh ponny som jag haft sen augusti 2009.
 
Jag skulle beskriva honom som en pigg och bestämd herre som gillar att jobba (han gör inget gratis). I början gick det inte så bra för oss då han var för svår för mig (han drog iväg och tog bettet).
Jag blev rädd när han gjorde så men ville inte sälja honom fast det var riktigt nära några gånger. När vi kommit en bit på vägen med honom så fick han fång, väldigt tråkigt. När han blev frisk bröt jag armen, bara några veckor efter han blivit frisk. Så vi tappade ett halvår där. Nu går han som en klocka på träningarna och mycket bättre på tävlingarna. Jag ångrar absolut inte att jag hade kvar honom och jobbade igenom det. För nu har jag den bästa kompisen man kan tänka sig.
 
 
Just nu tävlar vi LD, LC hoppning och LC, LB dressyr. Tanken är också att vi ska starta någon fälttävlan innan jag vuxit ur honom. Då han verkligen älskar det och tycker det är hur kul som helst. Målen med hoppningen är att vi ska starta LB med felfria rundor, och i dressyren LA. Det är mina mål men jag vet inte om jag kommer kuna uppfylla dom.
 
Stam
 
E: Upplands bronze             U: Chico Doro          Ue: Lord aramis
                                
 
Man kan följa stammen väldigt långt tilbaka.
 
Vill ni veta något mer är det bara att fråga, så lägger jag till det här! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alicia

Har ställt in er som dagens ekipage nu så håll utkik!!;)

2012-07-31 @ 23:31:57
URL: http://aallroundgirl.blogg.se
Postat av: Sanna

Min kommer också från Dalsgårds och är efter Uplands Bronze f 93 :D dalsgårds Buster heter han :)

2013-09-05 @ 16:25:12
Postat av: Alexandra

Hej! Jag heter Alexandra Quick och är 23 år gammal. Av en ren slump så hittade jag din blogg idag och gissa om jag blev glad! Jag köpte chico när han var tre år och sålde han när han var elva år. En helt underbar ponny som jag hade många framgångar på.Men som du skriver så är han väldigt bestämd av sig, vet vad han vill! När jag ser bilderna så kan jag bara inte tro att han redan är tjugo år! Jätte kul att se :) var bor du någonstans? Min mailadress är [email protected] om du skulle vilja hålla lite kontakt ? Hade varit jättekul att få träffa honom igen :) ha det fint ! Mvh Alex

2013-10-14 @ 20:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0