Tävling 30/6-2012

Har som sagt tävlat idag på Rappestad ridklubb, debuten på riktiga tävlingar då. Hade inga förväntningar eller mål, bara att komma runt banan och överleva ;)
 
LD 80 cm A:stil
Trodde inte alls att det skulle gå bra med stilen, det enda jag satsade på var att komma runt banan och förhoppningsvis nolla. På framhoppet var han så jäkla pigg och stack efter hindrena. Det tyckte jag inte var så bra eftersom framhoppet inte var så stort. Inne på banan  lugnade han faktiskt ner sig lite men var ändå taggad. Han sög verkligen mot hindrena och tyckte det var jättekul. Jag nollade den klassen och fick överraskande nog 49,5 stilpoäng med kommentarerna bra vägar och mjuk hand men jämnare kontakt önskas. De tresultatet räckte till en andra plats. Så himla glad jag blev, tvåa i debuten :)
 
LC 90cm A:0 A:0
I den här klassen var det två faser. Tänkte göra en längre omhoppning med större vägar men snabbare tempo. I den klassen var sprången fortfarande lika fina men på marken var han lite jobbig. Han hamnade i fel galopp och byte men byte tillbaka igen men sen byte han igen och höll på så.
Vi nollade grunden och jag drog ut på vägarna som vi hade tänkt, dock var det en sväng som jag missbedömde så den blev snävare än det var tänkt, han han inte se hindret så där blev det fyra fel. Men de felen tar jag helt och hållet på mig. Men 0+4 fel i första tävlingen tycker jag är jättebra på en ponny som endå är rätt oruntinerad. Det är så skönt att känna att höjden inte är några problem.
 
Filmer och bilder kommer imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0