Terrängträning

I går provade jag och Chico på något nytt, eller rättare sagt jag. Chico var helt säker på vad han gjorde även fast jag var lite nervös i början, han har ju gått några starter i terräng med en tidigare ägare. Han tyckte det var super kul, inte en tanke på att stanna och vi flög över hindren. Han var bara outstanding! Vickan har ju redan skrivit vilka typer av hinder vi har hoppat och så, så det vet ni ju redan om, så tänkte att jag inte skriver samma saker. Det här är verkligen något jag kommer fortsätta med.
 
Det var allra första gången jag hoppat terräng i hela mitt liv. Fatta vad kul det skulle vara att tävla iu det. Känna att man klarar av sin häst i alla disipliner och kunna hoppa över hinder som kan vara jätte farliga om man inte gör rätt.
 
Jag trodde att vi skulle få problem vi vattnet, eftersom att han var livrädd när vi skulle bada med hästarna förra sommaren. Han tittade lite på det mken beslöt sig för att det inte var något farligt och klev i utan att tveka:) Min duktiga kille! I hoppningen kräver han rätt mycket av mig hela tiden, men han suger mer på hindren i terrängen. Han tycker om att hoppa men gör det inte gratis om man säger så:) Fasst det tycker jag är rätt bra för då lär jag mig verkligen att rida, jag kan inte bara "åka häst" om man säger så.
 
Chico var verkligen bäst, mamma filmade mig och Vickan så det kommer en film till helgen eller senare:)
Kan också komma en film på Christerträningen som är i helgen men det kan jag inte lova:)
Bilderna från terrängträningen kommer också upp någon gång den här veckan:)
 
Vet att det kan vara stavfel här och där, men hoppas att ni förstår vad jag skrivit:)
 
 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0