Silverado 2/5-2012

Idag har man trimmat på banan, det märks att dressyr inte är vår starka sida.
Han var pigg redan när vi skrittade fram, knashästen hoppade över en pytteliten vattenpöl, jag var inte så jätte beredd om man säger så. På banan var han duktig, i traven red jag i lite lägre form, vi gjorde lite volter och så. Jag märker att han har en tendens att skjuta ut rumpan i volterna, det måste jag träna mer på! Jag gjorde även lite längningar också. Ett problem jag har är att jag har jätte svårt att sitta ner i traven. Han tar så långa kliv så det känns som jag ska studsa ur sadeln. Utan stigbyglar gick det bättre men då blev det istället en kort trav med lite dålig bjudning, det gick att sitta ner iallafall.
Galoppen var det roligaste, han var jätteglad men inte lika flängig som första gången jag red på banan.Han tyckte det var jobbigt att korta sig i galoppen men att länga, det gick bra.
Nu ska jag duscha, Glöm inte vår blogg tävling!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0