Helgen som varit

Kan bar säga att det har varit en lyckad helg.
 
På lördan var det ju terräng träning för Björn, Vickan har ju skrivit lite om honom tror jag. Men i alla fall, tyckte jag att han var riktigt bra att rida för. Precis som Vickan skrev så visste han verkligen vad han pratade om, och han var värkligen proffsig. Vi var där hela dagen och först pratade vi om vad man skulle tänka på när man tävlar terräng och så, sen fick vi lära oss hur man ska gå en terrängbana på rätt sätt, och till slut hoppade vi för honom. Allt var jätte kul och vi fick lära oss en massa saker. Hoppningen gick jätte bra också Chico var jätte tagad och pigg. Hoppningen i terrängen är aldrig några problem typ. Vi hoppade lite nya hinder som jag aldrig hoppat förut och det var kul.
Sen på lördags kvällen tittade Vickan och jag på eldschowen som var i Söderköping i helgen. Det var riktigt coolt att se fast jag typ var rädd hela tiden, men men.
 
På söndags morgonen gick vi upp vid halv sex och åkte till stallet. För att hinna i tid till tävlingen. Det var första gången vi var där och tävlade, och otroligt nog åkte vi inte fel en enda gång.
Chico var jätte fin på framridningen till båda klasserna, han var fin hela tiden igentligen. Det är bara det att jag blir så nervös hela tiden, så jag sabba det lite. Så efter första klassen (LC:2) var jag inte nöjd alls, men ponnyn var jätte duktig och gjorde allt han skulle. Jag blir så arg på mig själv, vi skulle kunnat få mer poäng och jag inte varit så nervös. Nae jag skulle kunna rida bätter men det gick bra i alla fall. Men vi slutade på 61,786% mycket mer än jag trodde vi skulle få.
I andra klassen (LB:1) var Chico lite trött, men jag tyckte att jag red bättre i den klassen. Tyvärr råkade jag driva på lite för mycket i ena mellangaloppen på diagonalen så han bytte galopp, som så klart ger minus poäng. Men är jätte nöjd med Chico, det var ju inte hans fel att jag drev på lite för mycket. Mamma filmade den här klassen så det kanske kanse blir en film från den någon dag. Vi slutade på 59,655% och är helt klart nöjd.
Så jag är jätte nöjd med båda klasserna, och med tanke på att det var första dressyr tävligen, och att jag är jätte nervös så tycker jag att det har gått jätte bra. Alla dressyr ryttare på C-ponny få se upp för oss, med lite mer träning kommer vi bli farligt för er, hahha skoja bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0