Är du en godismaskin?

Jag tror på att man ska vara bästa vän med sin häst. Men att vara bästa vän med sin häst är inte samma sak som att överösa den med godis och finna sig i allt den gör. För du finner dig ju inte i allt din bästa vän gör,eller?
Jag tror på konsekvent tänkande, var konsekvent i ditt hanterande. Får inte hästen äta ur den där höpåsen?, men säg åt den då.
 
Djuren vi handskas med är allt från 200 kg till närmare ett ton. de kan trampa ner oss på fläcken om de skulle känna för det, det är därför respekt är nyckelord. Hästen ska respepektera dig, men inte vara rädd för dig. Om du nu är konsekvent i ditt hanterande och sätter gränser kommer ni få ett förhållande som bygger på vänskap istället för att du ska vara någon slags godismaskin.
 
Godismaskin eller respekterad ledare, just nu är jag nog mer Silvers godismaskin men jag håller på att bygga upp hans respekt för mig, respekt uppstår inte på ett kick, det är en process.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0