8:an

Nu har jag precis kommit hem från skolan.
Rätt chill dag som igår. Vi har bara haft 4 lektioner i dag, och igår hade vi bara en "lektion" i idrottslära. Och så fikade vi såklart oxå och rektorn prata lite och så, som dom alltid gör första dagen i skolan efter något lov.  
 
Det känns trist att sommarlovet är slut, men det är skönt att komma in i alla vanliga rutiner igen. Det blir liksom inget gjort på dagarna, man typ sover bort hela förmidagen och sen åker man till stallet och är med kompisar och så. Man degar bort dagarna helt enkelt!
 
Så nu har jag börjat 8:an och det känns konstigt. Just nu är det ingentig som är så specielt. Allt är som vanligt liksom. Men sen är det ju allt det där med betyg och prov, allt är mer på allvar. Det är nu vi ska visa vad vi kan så att vi får bra betyg som går med till 9:an och vidare till första ring och så vidare...... Inte för att jag inte skött skolan bra innan. Men det blir ju mycket mer som man ska hinna med. Man kommer ju få mer prov att plugga till och så har jag ju stallet och det tar ju sin tid, och så vill man ju hällst ha lite fritid oxå. Så man kan va med kompisar. Mamma är ju riktigt snäll så som låter mig vara ledig någon gång då och då så att man kan va med kompisar och plugga. Hon betyder mycket! Men jag tycker det ska bli kul oxå.
 
Nae nu måste jag gå! Nu ska jag till stallet och fixa. Chico ska gå dressyr på banan skriver mer om det sen i ett senare inlägg
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0