Chico i dag

I dag red jag dressyr på världens finaste ponny! Jag trodde faktist inte det skulle gå så bra, men han var kanonfin redan från början. Känns bra inför ridlägret på söndag :)
Han trampade på fint och jobbade bra med ryggen. Han var jätte fin från början i både skritten och traven, var dock lite jobbig i galoppen i början (ville skjuta ut bogen på volterna) men blev riktigt fin där med i slutet. Jag värmde upp med lite skänkelvikningar (som jag brukar göra). Sen gjorde vi lite serpentiner och volter. Tränade också mycket på att galoppera på diagonalen utan att han ska byta galopp själv. Det är inte så kul när han gör så när man tävlar dressyr då man får avdrag på det. Men väldigt bra i hoppningen då jag aldrig behöver tänka på om vi har rätt galopp eller inte ;)
Och igår var han också jätte fin, när vi red ut!
Imorgon blir det dressyr igen, och på torsdag blir det terrängträning :)Och på söndag åker vi till ridlägret:D
Den här veckan är toppen:D
Livet Äger
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0