Endast några dagar kvar

Skolstarten
Nu börjar vi åttan, det är nu allvaret börjar. Betygen och kraven.
Det är nu vi är i den åldern som kanske egentligen är svårast. Vi är fortfarande barn men förväntas agera och resonera som vuxna. Vi börjar axla lite större uppgifter.
Sen har vi det där med betygen. Bokstäver på ett papper som faktiskt kan bli avgörande för resten av våra liv.
Det ska bli skönt att komma tillbaka till den normala vardagen igen. Att komma upp på morgonen och göra något av dagen. Men samtidigt kommer man sakna att bara vara.
Jag ska sikta så högt jag bara kan. Både med  skolan och med betygen. Jag vet att det kommer bli ett hårt och slitigt jobb, men det är värt det.
Att hinna med kompisar och hästen men samtidigt sköta skolan är ett hårt arbete som kräver disciplin och planereing. Men jag vet att jag kommer klara det.
Jag vill så mycket, bli framgångsrik med hästar och inom arbetslivet. Bli rik och slå mig ner i någon gammalherrgård och sprida pengar omklring mig. Skämt åsido.
Jag ska försöka, kämpa, sköta mina studier och min häst på ett ypperligt sätt. Om jag så måste sitta uppe halva natten med läxor upp över öronen så ska jag aldrig ge upp, aldrig aldrig aldrig
Även om jag låter som en hysterisk lärare så känner jag inte att betygen är något vidare orosmoment just nu. Jag har bara insett att det egentligen inte bara är en bokstav på ett papper i svart bläck. de är viktiga, tro det eller ej ;)
Jag ska inte kasta bort mitt liv på att spela någon uppblåst wonkyfjant som skiter i sina betyg och röjer runt på kvällarna.
Jag kanske överdriver. Eller så är det bara sanning. Men var jag än hamnar så ska jag vara nöjd med mig själv och klappa mig lite på axeln, veta att jag verkligen gjorde mitt bästa, även om det inte räckte riktigt hela vägen fram.
 
Sikta mot månen
Då hamnar du i alla fall bland stjärnorna
 
Genom att sikta mot det omöjliga
Når vi högsta graden av det möjliga
 
Onödiga, omogna eller rent ut sagt dumma kommentarer ombeds stanna hemma i ägarens huvud.
Men om du möjligtvis vill framföra en kommentar som kan uppfattas som onödig, omogen eller dum.
Skriv ner den i en god ton!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0