Ponnyerna

Tänkte skriva lite om hur det ser ut med ponnyerna den snaraste framtiden.
 
Chico
Chico har lite vila den här veckan, efter ridlägret. Tyckte att det skulle passa bra nu, då han blev vaccinerad i dag. Så han kommer att vila till på lördag. Sen blir det lite lugnare ridning lördag och söndag. Han vilar inte för att han har blivit halt, stel eller något sådant, om ni undrar. Mamma och jag tyckte bara att det skulle vara lite skönt för honom att gå och loppa sig i hagen några dagar;) Chico tycker nog att det är OK i alla fall;) Kommer nog ha en pigg ponnybus att rida sen:)
 
Peppar
Jag ska rida Peppar hela den här veckan:)
I måndags red vi ut med mamma (springande) och Maja. Det gick bra han tyckte det var kul och tittade inte efter farliga saker som han kan göra ibland. Igår jobbade mamma länge så Maja och jag gick ner till stallet och gjorde det innan hon kom hem. Vi red ut då också. Han var glad och piggare än vad han brukar. Idag har han fått vila. Får se om jag hinner med att rida honom i morgon då vi (mamma & jag) ska bort. Fredag ska mamma rida kom jag på men lördag och söndag ska jag rida honom. Har inget specielt planerat då, men någon av dagarna ska vi rida dressyr på banan.
 
Ja så kommer hästarnas vecka att se ut.
Slumpad bild
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0