Terrängträning

Då har man varit på en terrängträning idag då.
Fin ponny som dock har en tendens att knäppa av lite, det resulterade i ett stopp och en nockad matte. När han stannade åkte jag fram och blev nockad i ansiktet. Jag trodde ju att han skulle hoppa -_-
efter ett tag blev det bättre men jag var tvungen att rida tufft.
 
Vi avslutade med en bana på 15 hinder som skulle kunna motsvara debutant nivå, det var hinder som vi hade hoppat innan plus lite nya som en timmeroxer ( lite läskig första gången) ett litet hus och en låda. Alla hinder låg väl på 70, 80 cm. banan gick över förväntan. Mot slutet gick han och hade full koll hela tiden. Det var bara att rida mot hindret så kollade han in det själv. Jag säkrade up med skänkeln och han hoppa lätt.
Dessutom kunde han gå helt själv genom vattnet, lille buskpojken.
 
Tyvärr så hände det en olycka d åen häst hoppade lite för tidigt och fastnade i hindet, hästen klarade sig med ett sår på mulen ( den gick inte omkull) tjejen föll dock med huvudet före och hade väldigt ont i nacken efter.
 
Hoppas det gick bra ändå och att ni båda mår bra trots omständigheterna <3
                                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0