Gör ett test som jag hittade på en blogg

Har du ridit…
[x]A-ponny
[x]B-ponny
[x]C-ponny
[x]D-ponny
[x]Liten storhäst
[x]Storhäst
[x]Islandshäst

Har du töltat? - mm.
Har du ridit pass? No.
Vilken är din favorithäst? - Mysak ofc:)
Vilken färg är det på dina ridbyxor? - Mörkblå,svart,blårutig,svartjeans, vit o.s.v
Rider du alltid i säkerhetsväst? - 90% av min ridning rider jag med väst, ibland dressyrar jag utan väst men ytterst sällan
Har du egen häst? - Mysak<3
Har du haft en medryttarhäst/sköthäst? - Sköthäst;Spirit
Rider du i ridstövlar, shortchaps eller ridskor? - Rider mest i stövlar, men även i ridskor

Hoppning

Vad är det högsta som du hoppat? - 1,10
Vad är det högsta som du tävlat? - 90 cm
Högsta oxern? -  1.10
Högsta räcket? - 1,10
Vilken är den största hästen du hoppat? - Liepa,Cherry eller Daiva
Och den minsta? - Birk/Smile

Hinder
Du har hoppat...
[x] Räcke
[x] Oxer
[x] Vattenmatta
[x] Mur/Murmatta
[x] Bank
[x] Trippelbarr
[/] Hemmagjorda hinder
[x] Stock
[ ] Solfjäder
[x] Studs
[x] Kombination med ett galoppsprång
[x] Kombination med två galoppsprång

Tävling
Har du tävlat hoppning? - ja.
Har du ridit blåbärshoppning/ridskolehoppning/ klubbhoppning? - yes.
Har du vunnit en hopptävling? - ja.
Har du kommit tvåa? - ja.
Har du kommit trea? - ja.
Har du blivit utesluten? - mm..
Har du blivit felfri? - yepp
Har du någon rosett hemma? - japp.
Har du tävlat hoppning i lag? - jarå.
Hur gammal var du när du tävlade hoppning första gången? 9/10.
Vilken häst satt du på? - Solly boy.
Tävlar du hoppning i kavaj? - Yess

Annat
Vilken häst hoppar du helst? - Mysak.
Vilken häst avskyr du att hoppa? - Jag avskyr ingen men Casper gilllar jag inte eftersom han helt enkelt inte tycker hoppning är så kul
Vad är dina mål i hoppningen? - Svår att säga p.g.a av att jag inte har någon häst som jag hoppar regelbundet
Övningar
Du har ridit...
[x] Skritt
[x] Trav
[x] Galopp
[x] Skänkelvikning/sidvertsrörelse
[x] Öppna
[x] Sluta
[ ] Piaff
[ ] Passage
[ ] Galoppiruett
[x] Samlad galopp
[x] Ökad galopp

Har du tävlat dressyr? - endast klubb
Har du ridit lingondressyr/ridskoledressyr? - ja
Har du vunnit en dressyrtävling? - Ridlägeravslutning
Har du någon rosett hemma? - ja,
Har du tävlat dressyr i lag? - nej
Hur gammal var du när du tävlade dressyr första gången? - 10
Vilken häst satt du på? - Ferdinand tror jag
Tävlar du dressyr i kavaj? - mm.

Vilken häst rider du helst? Mysak<3
Vilken häst avskyr du att rida dressyr på? - spända hästar har jag lite svårt för


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0