Hej, vem är jag?

Hej, Matilda heter jag, jag  är en glad tjej på 14år som bor med min familj i en villa i Mogata. På min fritid håller jag på med hästar, speciellt mina ponnyer Chico och Peppar. Jag gillar att vara i stallet och att vara med mina kompisar. Jag började rida när jag var cirka 5 1/2 år. Jag fick min första ponny Smile när jag var 6/7 år. Smile har bott hos oss enda tills i vintras då hon tyvärr fick lämna oss. Nu betar hon på Trapalandas gröna ängar <3
I år är mina mål med Chico att starta l:b ( 90 cm)hoppning och ha stadiga nollor i L:c (80 cm).

Dalsgårds Chico är en pigg och fräsch 19 årig c ponny av rasen Welsh ponny. Jag har haft honom sen sommaren 2009. Det började inte så bra, då han var för stark för mig. Han drog iväg med mig några gånger och då gick det inte att hoppa en bana utan att han sprang iväg och gång på gång fick vi stanna  i sargen. Men jag fick bara mer och mer koll på honom och nu hoppar vi banor på 90 och enstaka hinder 1m, 1,05. Dressyr går också bra och vi vill tävla lite där med.

Virdarnas Peppar Peppar är en new forest på 18 år. Han är inte våran häst utan min kusin äger honom men vi lånar honom. Han är en skimmel  d ponny som inte har tävlat så mycket. Han är nog världens mysigaste häst att hålla på med då han är en riktig mysponny. Vi har haft honom sen augusti 2011, mamma rider honom mest.





Peppar har tyvärr inga bilder ;)
kommer senare



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0