Hej, vem är jag?

Hej, Victoria heter jag, jag  är en glad tjej på 13 år som bor med min familj i en villa i Söderköping. På min fritid håller jag på med hästar, speciellt min egen ponny Mysak. Jag gillar även att vara med kompisar, träna, tävla, ja, i princip allt som har med hästar att göra. Just nu rider jag inte så mycket på grund av att min ponny Mysak har varit skadad. När jag rider hjälper jag till med några av ridskolans hästar.
Jag har ridit enda sedan jag var 5 år, då red jag på Söderköpings rs, klubben som jag fortfarande rider för och dessutom står Mysak uppstallad på anläggningen. Här på bloggen kommer ni få följa mig i medgång och motgång och min resa mot en ny ponny och förhoppningsvis min resa mot ponnyeliten.

Mysak
är min 13 åriga korsningsponny som jag har haft i lite mer än två år. När jag fick honom var han en outbildad ponny som var van vid att få som han ville. Han ville absolut inte hoppa och var kanske inte den bästa första ponnyn till mig. Jag var inte jätte förtjust i honom men vi tog hem honom på prov och sen januari 2010 har han varit min. I början ville han absolut inte hoppa. Jag låg mer på marken än jag satt på hästen och det ville aldrig gå. På tävlingar vägrade vi ut oss och tillslut blev jag nästan rädd för att hoppa honom,Men sen vände det.
På våren var det regionala tävlingar hemma, fast att det var regional så kunde man ju hoppa L:c L:b, (70,80). I L:c knep vi en fjärde plats:) Sen flöt det på. vi placerade oss ofta och hoppningen gick bara bättre och bättre. Jag började få koll på dressyren. Den största bedriften var nog att Kvala in till regions finalen i Mountain horse cup i Helsingborg. Där blev resultaten lite blandade men det behöver vi nog inte ta nu.
Vi tävlade upp till l:a hoppning med blandade resultat och på träningen seglade han över 1:10 som ingenting.
Han är en fantastisk, snäll individ som gör allt för sin ryttare. Min kompis hoppade honom åt mig när jag var skadad, andra gången de hoppade hoppade de 1 M.
Efter en skada ska Mysak sättas igång igen och sen ska han tyvärr säljas eftersom han är en B ponny och jag har fyllt 13 :,(
det kommer bli det svåraste jag någonsin gjort, han är mitt allt, min bästa vän <3

Mysak Simpley The Best

You're simply the best, better than all the rest
Better than anyone, anyone I've ever met

I'm stuck on your heart, I hang on every word you say
Tear us apart no, no, baby, I would rather be dead


I call you when I need you, my heart's on fire
You come to me, come to me wild and wired
Mmm, you come to me

Give me everything I need
Give me a lifetime of promises and a world of dreams




Bilderna är fotade av Ankihh, Linnea B och Stina. Tack <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0