Hoppning,Dressyr, Fälttävlan?

Skulle vilja skriva ett inlägg där jag frågar er, Vilken av dessa tre gillar ni bäst? Hoppning, Dressyr eller Fälttävlan? Varför jag inte tar med t.ex Western ell voltige är för att jag inte kan något om dem..

Hoppning:

+ Farten och spänningen
+ Känslan att flyga över hinder
+ Samspelet när häst och ryttare får den svåraste banan att se lätt ut
+ Att de flesta hästarna tycker det är så himla kul
+ Laghoppningar

- Skaderisk
- 3 vägringar sen är tävlingsdagen över
- jobbigt att bära fram ;)

Dressyr:

+ Samspelet mellan häst och ryttare
+ grunden för all ridning
+ Det är så fint när ekipage kan få piaff, passage och piruetter att se så enkla ut
+ Lugna tävlingar
+ Passar nästan alla hästar
+ inget att bygga fram

- När det går dåligt går det åt skogen
- långa tävlingsdagar
- Inte lika fartfyllt och spännande som hoppningen
- Det blir långtråkigt att se alla ekipage rida samma program hela tiden

Fälttävlan:


+ Allt i ett
+ Kräver mycket disiplin och en modig häst
+ Det är kul att rida i terrängen
+ Mycket fart och sätter en verkligen på prov
+ De flesta hästarna gillar det

- Stor skaderisk
- Långa tävlingar
- Kräver riktigt bra hästar med mycket kondition
- ganska få tävlingar


Dethär är MIN åsikt men vad tycker NI?  KOMMENTERA!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Varför bloggar Matilda typ inget? Inget illa menat! :)

2012-02-16 @ 05:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0