Känslan

Känslan när ens häst blir skrämd av en moped, galopperar iväg med tömmarna bakom.Skenar och bockar hela vägen till stallet fast han precis fått börja trava.

Ni kanske förstår vad som hänt?
Idag tömkörde jag Mysak eftersom Ebba var sjuk, Han var pigg men rätt fin i både skritt och trav.Jag gjorde lite slutor,stora volter med mera. Så fort Någon galopperade förbi försökte han hänga på i ökad trav Fin
Men när jag skrittade av..
Först försökte ha vända och trava tillbaka, när jag väl var i skoge klättrade vi lite och hade skoj
Men när jag skulle tillbaka till stallet hände det. Mysak hörde en smattrande mped och blev rädd, han började galoppera och han lyssnade inte alls, jag sprang efter i lean men halkade och ramlade, jag försökte hålla kvar men det var omöjligt. Jag såg hur han skenade ner för cykelvägen, bockande och sparkande med linan efter sig, som tur var trasslade han inte in sig och han kunde fångas. Men känlsan,rädslan.
Jag har svår att låta bli att tänka på vad som kunde ha hänt
Tänk om han hade trasslat in sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0