Chico i dag:)

 
Hahhah säger ju att jag gillar hästar åt det lite heta hållet! Eller mer det pigga, men sådana som det är lita fart på om man säger så:) 
I dag har jag ridit ut på Chico den vilde! Hahha vi red runt hov och in i skogen som leder till galopp stigarna! När vi skulle galopphera blev Peppar jätte pigg och hoppade och bockade runt, så när vi skulle galopphera igen så skulle mamma och Peppar vara först sen Maja och Erkan och jag och Chico sisst. Vilket bara slutar i trubbel! Det är liksom dömt att misslyckas! Vi brukar ju jämt vara först, så han blev helt tossig! Han stuttsade runt och försökte resa sig några gånger, men gjorde det aldrig. Vi kom ju efter så det var nog mest därför annars försöker han bara springa om dom anndra tills han blir först:D Anledningen till att vi kom efter var att han ville släng trava in i galoppen vilket han inte gör om han är först. Så jag stoppade honom och gjorde nya fattningar men han fortsatte ändå:) Sen lyckades vi få in en bra galoppfattning och kunde galopphera med dom andra. Sen efter det var han jätte taggad så han kunde inte skritta:) Han blir ju lite överdriven ibland:) När jag var mindre blev jag rädd när han gjorde så, men nu tycker jag att det är lite små kul. Eftersom att han inte är så här pigg och glad jämt så är det ju kul annars skulle det bli jobbigt och farligt tillslut. Men han ska lyssna på mig hela tiden det är jag välldigt noga med. Han är ju bara glad inte dum eller elak. Annars gick det bra att rida:)
Undra hur han var när han var ung? Om någon vet något måste ni komentera det lova?!
 
Hahha vet att jag ser ut som en mirselingubbe eller hur det stavas men det blåste jätte mycket när bilderan blev tagna!:)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur gammal är han nu? Svara gärna i ett inlägg :) och tävlar ni? Och sattsar på det eller bara för skojs skull? Är han c ponny? Hur hög? Och till sist, hur lång är du? Menar absolut inte att du är för lång eller så nu :)

2012-07-13 @ 22:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0