Akros<3

I torsdas tränade jag Akros på hoppträningen eftersom det var Christer träning i helgen. Jag har inte ridit honom så mycket, några gånger innan bara. När jag red fram var han jätte fin i skritten, bra form och så. I traven var han lite seg, i början. I galoppen var han pigg och glad. När vi skulle börja hoppa gick det bra. Vi hoppade några gåner på ett våg plank innan vi hoppade andra hinder. Han känndes fin och flöt på bra på hindret. När vi skulle börja hoppa bana blev han jätte stark. Dom första hindrerna på banan gick bra men när vi hoppade näst sissta hindret blev han väldigt stark och sprang lite. Men det gick att få stop på honom och fortsätta. Andra gången vi hoppa banan gick det ungefär lika dant. Han sprang lite på samma ställe igen, men han är ju inte så gammal så jag hade inte så stora krav. Det blev några stopp men är nöjd endå. Det är kul att rida lite andra hästar, och nyttigt. Skulle behöva göra det oftare. 

Har ingen bild på Akros<3

        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0