Chico 14 mars

I går var det dressyr träning för Sofia. Det gick jätte bra. När vi red fram kändes han mjuk och fin i båda sidorna. Jag gjorde lite skänkelvikningar och volter Chico var jätte fin och glad. Sen när vi skulle rida för Sofia gjorde vi också skänkelvikningarna och öppnor. Det gick mycket bättre än på framridningen. Han var värkligen jätte fin och positiv. Öppnorna är jag riktigt nöjd med, då det var första gången vi gjorde det=D Skänkelvikningarna gick också bra=D Sen jobbade vi med galoppen, på stora mittvolten gjorde mycket övergångar från galopp till skritt han var fin där med=D Sen mot slutet skulle vi rida cerpentinbågar i galopp och göra enkla byten på medellinjen. Det gick väll inte så jätte bra han vart tröt och bröt av rätt mycket. Men det gick ok ändå. Jag e jätte nöjd med honom<3 han gick i form i stort sätt hela passet. Jag hade trot att han skulle vara stel vilket han inte va. Det enda som var tråkigt var att vi bara red för Sofia i 30 min. Men det var nog rätt så bra eftersom att det var efektiv ridning. Får se hur det går på hoppträningen i kväll. Vi skulle visst hoppa stuts om jag fattat rätt=D

Stavning?

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0