Chico onsdag torsdag

Tänkte skriva lite om veckans träningar=D

Onsdag:
Det började inte så bra. När vi skulle lasta tappade han ena bakskon=( Men han var ju redan inne i transporten så vi åkte iväg i allafall. Sofia tittade på honom men han hade varken ont eller var öm i hoven så vi red i allafall. Jag blir ju så nervös för att han skulle ha ont, så ibörjan bara sprang han och hade huvudet högt i luften. Men efter en stund koncentrerade jag mig på honom och då gick det mycket bättre=) Han trampade under sig och var fin i formen. Vi tränade volter skänkelvikningar och slutor, det gick väll bra. Inte lika bra som förra träningen för Sofia men han har ju inte gått så mycket dressyr sen sist, det blir ju mycket rida ut eftersom vi inte har haft så mycket tid att rida bort till kullerstad och träna=D Så det gick ju bra endå=D 
Gillar värkligen att träna dressyr för Sofia, hur kul som helst.

Torsdag:
Som tur var hade vi fått tag på vår hovslagare som kunde komma och sko Chico på så kort varsel=D Han kändes fin på framridningen och gjorde de jag bad honom om=D Sen när vi började hoppa fram gick det väll bra. Sen skulle vi hoppa bana=) Först hoppade vi en  70 80 bana. Han gick nästan för lånsamt men vi kom inte fel en enda gång så det gick bra. Nästa gång vi skulle hoppa banan hoppade vi 90 1m. Den här gången såg jag till att han var igång ordentligt han hoppade första,andra och tredje hindret utan problem=D sen kom vi till det fjärde hindret, jag gjorde en lite snäv sväng och han stannade men jag red på en gång till och då gick det bra. Han hoppade femte och sjätte hindren utan problem sen gjorde jag en dålig väg till nästa hinder och han smet åt sidan, inte konstigt. Jag red på en gång till och sen gick dom 2 övriga hindren bra=) E jätte nöjd med honom<3 Och Fia tyckte att det gick bra. 

Det enda som inte var så kul var att mamma och jag glömde filmkamran båda dagarna=(


Världens finaste Chico<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0