NFK 12 maj

I går var det ju tävling på NFK. Det gick jätte bra är super nöjd med honom. Vi hoppade en LD med stil och en LC A0:A0. Han var lite stressad i början och ville inte alls stå still när vi skulle sadla. Han var allmänt stökig. Men han lungnade ner sig när vi började rida. Carina var med och hjälpte mig på framridningen så jag inte blev så nervös som jag brukar. När någon säger vad man ska göra tänker man på det och inte på att vara nervös. Han har ju varit rätt stoppig den senaste tiden så vi testade att ha sporrar då jag inte driver så mycket i vanliga fall. Det gick bättre, men jag är så nervös för att anväda dom för mycket. Men alla jag rider för säger att jag inte gör det så då är det väll så. Men iallafall så gick det bra. I LD var han lite tveksam på om han skulle hoppa eller inte men jag var bestämd, visst kom vi lite nära på vissa hinder men han hoppa iallafall. Men på hinder nummer 6 kopplade jag av lite för mycket och då sprang han på sidan. Så helt mitt fel. Vi slutade banan på 4 fel med stilen 45 poäng. LC gick faktist bättre än LD vi noll:nollade och hamnade på en sjätte plats precis utanför placering. Är super nöjd med honom. Film kommer någon gång i veckan:)

Bilderna är tagna i LD då det spöregnade i LC. Tack Vickan för att du följde med och för alla fina bilder:)




Bara jag som gör lite "fina" miner :D haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0