Dressyr träning 8 oktober

Idag har jag varit på dressyrträning och det gick faktiskt helt okej. Idag jobbade vi lite bommar i både trav och galopp. I trav red vi bommar med olika avstånd t.ex bommar med kort avstånd 15 meter till bommar med långt avstånd. I galoppen red vi den gamla hedliga "klockan". Fyra bommar på en volt. I galoppen skulle jag tänka jättemycket på min sits och i princip strunta i bommarna. Det var hans jobb att taxera och ändra galoppen så mycket som det behövdes. Jag skulle bara tänka på att trampa ner hälarna lika mycket , inte vika mig i sidan , inte kasta fram överlivet och vara stilla men ändå följsam. Det gick faktiskt helt okej på slutet.
 
Något jag verkligen måste träna på är att inte vika mig så mycket i sidan när jag t.ex galopperar på en volt. När jag viker mig hamnar jag ju helt snett och sitter inte alls bra. Sen har jag alla de där problemen med min vänstersida.  Axeln åker fram, armen  åker fram och handen är inte stängd ordentligt. Ibland sitter jag bra men ibland glömmer jag bort mig och slarvar lite. Över bommarna står jag även lite "på tå" i vänster stigbygel. Jag är helt enkelt starkare i hela högersidan, både i skänkel höft och överliv.
 
På Onsdag blir det hoppträning och då ska jag verkligen gtänka på att vara stadig och inte kasta fram överlivet så mycket. för är jag i en kombination och kastar fram överlivet får jag antingen ett stopp eller ett pet på nästa hinder när hinderna börjar bli lite större. Silver hoppar så stort och en sån häst kräver verkligen sin ryttare. Jag jobbar verkligen på att bli en sån bra ryttare som möjligt för honom.
Min fina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0