Helgen som har varit!

Den här helgen har varit sjukt kul! Har varit med Vickan fredag, lördag och söndag. Kul kul, tråkigt någ har helgen gått sjukt fort. Men det gör den ju typ alltid. Men det är bara en vecka kvar tills det är höst lov! En hel veckas ledigt, det är mer en behövligt. Känner att jag inte skulle orkat med en vecka till.
 
I fredags var jag ju hos Vickan och sov där. Jag åkte ner till stallet innan det, och red Pirran och Chico. Chico var väldigt pigg och star och tyckte att det var jätte kul. Vi red ut med en annan tjej i stallet och hennes häst var också jätte pigg. Dom försökte springa om varandra hela tiden typ. Sen red mamma och jag ut tillsammans med Peppar och Pirran. Det var rätt mörkt, men det gick bra.  
 
Lördag. Jag åkte hem från Vickan rätt tidigt och åkte ner till stallet och fixade. Mamma och jag red ut med Pirran och Peppar runt husby. Börjar känna mig mer säker på Pirran nu. Vet lite mer hur hon fungerar och så. Sen red jag Chico. Vi red dressyr och fasen så fin han var! Världens bästa ponny. Jobbade med rätt mycket övergångar och skänkelvikningar. Testade också att länga traven och det gick väldigt bra. Han var fin från början till slut. Och till på köpet red jag barbaka! Trode inte att det skulle gå något vidare så, blev rätt förvånad. Min fina kille!
Mot kvällen kom Vickan till mig. Vi spelade lite spel och hade kul kul, som vi brukar.
 
Söndag. Vickan hade med sig sin kamera så vi gick ut och tog lite höst bilder, i det fina vädret. Så ni kan räkna med att det kommer lite bilder sen. Sen drog vi oss ner till stallet. Vi tog in Chico från hagen och gjorde i ordning honom, och red bort till kullerstas ridbana då våran ligger drängt i vatten.
Han var lite bråkig och ville inte riktigt i början men efter en stund blev han fin. Efter en stund tog vi (Vickan) fram ett räcke, som Vickan som smångom gjorde till en oxer. Chico tyckte att det var latcho lajban och han sög verkligen mot hindret. Han blev väldigt pigg och glad :D Vi hoppade kanske 10 språng eller något sånt, inte så mycket. Vi hoppade inte direkt några höjder, tränade inte på något specielt eller så mer bara för skojs skull. Sista gången vi hoppade oxern låg den kanske på 90 cm max. Det gick riktigt bra faktiskt. Vickan knappade några kort också, som blev jätte fina. 
Efter att Vickan hade åkt hem såg jag på tve och chillade lite. Åt mat och så. Sen mot kvällen åkte mamma och jag ner till stallet, och jag red Pirran. Mamma gick med. Vi red inte så långt bara upp till samhället och tillbaka, bara eftersom att det var rätt mörkt. Det gick väll okej.
Bild från ridlägret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0